Legendárne preteky historických vozidiel
Obdobie relatívneho pokoja medzi dvoma svetovými vojnami si užívali všetci – zopár zapálených motoristov sa rozhodlo využiť ho na usporiadanie rýchlostných pretekov. To bol zrod legendárnych rýchlostných pretekov 500 km slovenských, ktoré sa jazdili v rokoch 1937 a 1938.
Aby boli celé preteky ešte väčšou výzvou,
bol ich súčasťou aj výjazd na slávnu Pezinskú Babu, kde sa mohla naplno ukázať zručnosť vtedajších pretekárov. Organizátorom pretekov bol Slovenský motorklub
a štartovalo sa spred klubovne, ktorá sa v tom čase nachádzala na Šafárikovom námestí.
Rýchlostné otvorené preteky sa v tom čase jazdili na okruhu Bratislava – Malacky – Baba
– Pezinok – Bratislava. Tento okruh absolvovali jazdci päťkrát, takže celková dĺžka trate sa vyšplhala na výsledných 500 km. Po prvý raz 500 km slovenských odštartovali 20. júna 1937 a počasie im vôbec nebolo naklonené.
Na mokrej a ťažko zjazdnej trati došlo k niekoľkým nehodám a pádom v zradných zákrutách Pezinskej Baby.
Napriek tomu boli v nasledujúcom ročníku pretekári opäť na štarte, pripravení zabojovať o prvenstvo.
Do pretekov sa mohli prihlásiť automobily aj motocykle. Stroje boli rozdelené
do kategórií podľa objemu motora.
Najrýchlejší čas dosiahol jazdec Jan Kubíček na vozidle Bugatti, ktorý päťstokilometrovú trať pokoril za 5 hodín, 12 minút a 3 sekundy vrátane náročného výjazdu na Pezinskú Babu – časový údaj úctyhodný aj v súčasnosti.