Návrat historického vlaku na Slovensko
Motorové vozne rady M 290.0 vyrobili v koprivnických Závodoch Tatra, a.s. v roku 1936 pre vtedajšiu Československú štátnu železnicu v počte dva kusy. Na vozňoch bol unikátny nielen design karoséria a interiér, ale predovšetkým elektromechanický prenos výkonu od Jozefa Sousedíka. Vďaka jeho patentovanému systému sa vozidlo rozbieha na elektrický pohon a pri dosiahnutí rýchlosti 82 km/H sa automaticky prepne na čisto mechanický. Ten je pri vyšších rýchlostiach účinnejší. Oba motorové vozne jazdili v bežnej premávke rýchlosťou až 130 km/h, pri jazdných skúškach dosiahli rýchlosť 148 km/h.
Do pravidelnej prevádzky boli vozne spoločnosťou ČSD zaradené 13.júla 1936. Boli pridelené do depa a domovskej stanice Bratislava – hlavná stanica a jazdili na motorovom rýchliku „Slovenská strela“ na trase Bratislava – Brno – Praha. Dosahovali priemernú cestovnú rýchlosť 92 km/h (v tej dobe parné vlaky jazdili v priemere 68 km/h), pričom spoje boli prvý krát v histórií ČSD povinne miestenkové. Jazda trvala 4hod a 20min vrátane trojminútovej prestávky v Brne.
Kopřivnice
8:50Studénka
9:10Ostrava
9:30Český Těšín
10:10Mosty u Jablunkova
10:50Čadca
11:01Kysucké Nové Mesto
11:20Žilina
11:31Varín
11:44Vrútky
11:57Kraľovany
12:13Ružomberok
13:59Liptovská Teplá
14:05Liptovský Mikuláš
14:18Východná
14:37Štrba
14:46Poprad–Tatry
15:07Tatranská Lomnica
15:45Tatranská Lomnica
10:25Poprad-Tatry
10:52Štrba
11:12Liptovský Mikuláš
11:41Ružomberok
11:59Kraľovany
11:15Vrútky
14:11Žilina
14:35Bytča
14:57Púchov
15:20Trenčianska Teplá
15:39Trenčín
15:45Nové Mesto Nad Váhom
16:03Piešťany
16:21Leopoldov
16:35Trnava
16:48Pezinok
17:12Bratislava hl. st.
17:32